Alla inlägg under april 2010

Av Yvonne - 28 april 2010 21:43

Nu var det längesen igen.Det häner inte så himla mycket.Man jobbar ,sover och tränar hund.

Just nu tränar vi mycket på kontakt och ställande under gång men det går inte super bra med ställandet.

Men vi kämpar på.Vi gå´r en lydnads kurs .Vi har avslutning nästa gång så nu vill det till att ligga i hårdträning eftersom vi ska ha en tävling.

Förra kurstillfället var det en tik som snart ska börja löpa.Oj vad ofokuserad Ziggy blev.Han tyckte det fanns roligare saker att göra då än träna.

Vi kände faktiskt inte igen honom.Annars är han så duktig.

Vi ska åka o testa Ziggy som försvarsmaktshund den 12maj.det ska bli spännande.

Jag tror inte det ska bli några problem men man vet ju inte med skotten,

Han är inte skotträdd när vi tränat samtidigt som jägarna har hållt på i skogen.Men nu blir det ju på närmre håll.......så håll tummarna.

Ikväll har Susanne , Ozzy varit med oss i skogen.Det var kul.Hundarna badade i en liten sjö intill här det gillade de.

Sen vart det dragkamp om en pinne.Tänk att det kan vara så kul.Det finns ju miljoner pinnar i skogen så det räcker till alla men nej de ska ha samma.

Grannens katt kom och gick när vi var på väg hem men han var duktig då .Visst kollade han läget men efter en stund tittade han upp på mig....o då blev det leverpastej...gott.

Nu är det dags för ett sista tag i hemmet för kvällen o sen snarklådan.

Suss så gott...


Av Yvonne - 22 april 2010 21:15

GRATTIS ALLA MINA GULLIGA SYSKON.PÅ LÖRDAG FYLLER VI 1 ÅR.  


Jag vill bara gratulera er alla här.Matte skriver mer snart.På lördag fyller vi 1 år o matte är inte hemma då :(

Hon ska åka till Ullared .Hon kanske har med sig en massa fina presenter hem.


Vi hörs snart så ska jag berätta vad vi gör för kul grejer.


Av Yvonne - 11 april 2010 15:50

Hej

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här.Jag ska försöka bättra mig.

Vad har vi gjort?? Jobbat o tränat.

Vi tränar mycket i skogen att Ziggy inte ska dra efter några spår o dyligt.

Vi har hittat en liten pip som troligtvis suttit i något gosedjur.När vi blåser i den så vänder han nästan i luften....  

Vi har varit i skogen med Susanne o Ozzy några gånger den här veckan.Det har varit kul.Vi la ett spår en dag men det måste jag göra på något annat sätt.Ziggy är så motiverad så det går så in i helsike i skogen.Matte är inte lika snabb o vig så hon åker bara med.

Jag får nog testa med hårda spår på tex asfalt o se om farten går ner.

Nästa helg är det dags för kursen vi går.Då ska vi testa på specialsök.Det ska bli kul.

Jag ska börja utbilda mig till allmän lydnadsintruktör ochså inom SBK.

De tbörjar på torsd på Norrköpings BK.På lördag em ska jag vara med på ett MH det ingår i utb.Det ska bli så kul.

Förra hlegen hade vi kalas här hemma.Vi var 16 personer och Ziggy skötte sig exemplariskt.Han var lugn o fin.Jag trodde det skulle bli bekymmer för det är inte så lätt med så mycket människor runt honom.

Han hälsade på alla och sen gick han o la sig.Skönt att han klarar sånt.

Vi ska börja träna in hopp ordentligt för Roger har snickrat ihop ett hopphinder.

Det blev jättefint.  

I veckan ska vi åka till distriktveterinärerna och ta sprutor.Det sska nog gå bra.

  

Tänk vad tiden går.Snart fyller plutten 1år.Ibland tycker man att det är så styriga men tänk vad mycket de lärt sig på ett år.

Nu måste jag nog sluta för jag har en som pockar på uppmärksamhet.Han undrar om man verkligen ska behöva svälta ihjäl.Det är dags för eftermiddags målet så man växer o blir stor o stark o vinner leksakerna av Bella.  

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards