Alla inlägg under juni 2010

Av Yvonne - 22 juni 2010 22:45

Tjenis

Nu har Herman flyttat in.Han flyttade från grannen Lena hem till oss.

Herman är en surdegskaka som man ska sköta om i 10 dagar tills man sen kan äta o smaska.

Han kommer troligtvis att invadera några av mina vänners hem om när han är flyttfärdig   

I kväll har Lena och jag varit nere på fältet och tränat.Vi körde en del kontakt.Det gick bra.

Ziggy var ganska fokuserad trots 2 tjejer intill sig.Det vart värre när Lena belönade med leksaker.Då tyckte Ziggy att han hade ensamrätt på dem.

Millies talade tydligt om för honom att backen med deras leksaker skulle han ge sjutton i men han är ju som ni vet i sin slyngelålder så retas och springa precis framför tyckte iallafall han var kul.

Nu till Midsommar ska vi åka till Ekön med husvagnen.Det ska bli så kul.

Det kommer nog att bli mycket träning i ny miljö och mycket störningar.

Jag vet inte om jag sagt det tidigare men i sept ska vi åka på Aussie läger i 4 dagar.Det ska bli så himla kul.

Nu är det dags att sova även om ljuset gör att man gärna stannar uppe men det är ju en arbetsdag imorgon igen.

Kram på er alla !


Av Yvonne - 6 juni 2010 20:45

Nu har det gått ett tag sedan sist.Så här kommer ett längre inlägg...hoppas ni orkar läsa   

Som jag skrev sist så var Lina med vovvarna här.Det var skitkul.Det funkade bra med alla 3.

Vi grillade / tog några bärs   på fredagskvällen.Vi hade ju en del att prata om oxå.

På lördagen var vi på bruksan o kollade lite på tävlingarna.Sen var vi o la spår.Ziggy har lite för bråttom så han missar mycket i spåret.

Det är bara att träna på.

På söndagen bar det av till Katrineholm för utställning.Det gick kanon för Ziggy och hans syskon.Det var kul att se hur fina o trevliga de var.

I veckorna händer inte så mycket.Det är mest jobb , promenader och träning.

Vi är mycket i trädgården ochså o rensar o håller snyggt.Det är så avkopplande.

Helgen efter var Monica o jag o la spår.Monica la ut 2 skapligt långa spår till Ziggy men 5 spårapporter och slut.

Det gick jättebra.Han var lite lugnare i det sista spåret.Han fick börja med ett uppletande innan vi gick spåren o det är ett måste.

Texas gick 2 långa spår som jag lagt ut o det gick klockrent.Han är så duktig.

Det vart några trevliga timmar i skogen.

Helgen efter var vi i Tranås hos Charlothe o Tord.Det var kul.

På fredagskvällen var vi på Bluesfestivalen.Roffe Wikström var där.Han är så bra.

På lördagen var vi i  stallet.Det var tävlingar och Charlothe skulle vara i cafeterian några timmar så då passade vi på att gå en promenad och miljöträna.

Nu i helgen har det varit så himla skönt väder.Roger har jobbat natt så jag har lagt mycket tid i trädgården.

Ziggy har fått ett jättestort rökt märgben.Det gillade han.

Idag har jag fått bekräftat att vi fått plats i lydnadsgruppen på Rikslägret som Aussie-klubben anordnar i Tångahed.Det ska bli så kul.

Tänk vad mycket både Ziggy o jag ska lära oss på de dagarna.

På torsdagskvällen kommer Jan Gyllensten till lägret och har en föreläsning.Det var en artikel i brukshunden om honom.Han är säkert jätteduktig.

I morgon kväll ska vi ha avslutning i Allmän lydnadskursen som jag är med o håller i.Vi ska låta dem prova på lite spår.Det ska bli intressant att se.Det kommer säkert att gå bra för de är så duktiga.

Till helgen kommer Daniel o Malin.Det var längesen så det ska bli så kul    


Nu är det dags att sova....godnatt


Ovido - Quiz & Flashcards