Alla inlägg under februari 2011

Av Yvonne - 2 februari 2011 22:00

Ytterligare en kurskväll till ända och jag är så nöjd med Ziggy.Jag tycker han skötte sig bra ikväll.

Vi började med uppvärmning och sen körde vi två o två.Jag körde tillsammans med Lena o Ebba.Vi kommenderade varandra i linförighet , läggande under gång , inkallning och ställande under gång.

I linförigheten tycker jag att han har börjat förstå var han ska vara.Jag har tränat en del hemma i köket med position eftersom han gärna hamnar för långt fram.Det går bättre nu tycker jag så det är bara att kämpa på.I språngmarschen tappar han lite oxå men det beror nog på att jag inte tränat det så mycket mer än att han inte ska hoppa o studsa.Det gör han inte längre så nu kan vi träna på att hålla kvar kontakten även där.

Läggandet under gång fungerar bra.Det är bara att fortsätta träna på snabba läggande.

Inkallningen är inga problem.Farten kan man ju alltid förbättra.   

Ställandet fick vi göra några gånger för han blev lite störd och klarade inte det då.

Jag måste träna mig själv på hur jag ska gå vid linförigheten,Speciellt i svängarna.

Det är inte honom det beror på när han tappar i svängarna utan jag som går som en kratta (eller hur Ingela)

Ebba är ju som alltid en duktig o stabil hund.Ikväll var hon lite ofokuserad men det beror nog som Lena sa på att det varit mycket sista veckan så hon är nog trött i huvudet plus ett kommande löp.

Kom igen Lena o kämpa på.Vi har alla våra perioder då vi kan vara trötta o sega.

Nu är det platsliggningen vi måste träna oxå.Hoppas det snart blir lite torrare o varmare underlag   

Vi behöver köra det med lite mer störning.Han är ganska duktig på det men man vill ju vara ganska säker på det för det är så himla tråkigt om man inte får det att funka.

Vi fikade ju så klart o löste alla världsproblem.Det är vi duktiga på.

Ziggy gjorde något race efter andras bollar o apportbockar men han kom även till mig några gånger o lämnade bollen mot godis så jag måste vara nöjd för det framsteget.

Jag är så nöjd med plutten idag   

  

Nu är det dags att sova så man orkar med morgondagen.

Till er i kursen håll koll på om (fansen fänger)ni vet vad jag menar

Ha det gott!

Av Yvonne - 1 februari 2011 21:45

Ikväll har Lena o Ebba varit här.Vi skulle köra lite träning i köket.Nu blev det mest prat men ändå himla kul att sitta o tjöta.Det blir mycket hundprat.

Vi körde lite kontakt när den andra rörde sig lite runt i köket.Det gick bra.Jag har kommit på att jag belönar nog Ziggy för mycket med godis framförallt.När vi kör kontakt så blir det så att när han fått sin belöning så släpper han precis som han tror att vi är klara.Om jag bara berömmer med rösten så håller han kvar bättre.

Jag skulle visa Lena fjärrdir från stå till ligg o tvärtom.Det har funkat ganska bra när jag tränar själv men nu gick det inte alls.

Jag har problem oxå med att när jag belönar med leksak så hämtar han den o har skitkul ensam.Han vill inte alls komma tillbaka med den.

Jag ska nog tex när jag tränar rutan köra med leksak och när han rusar runt så får han göra det och jag förbereder nästa moment.

Det är ju som Lena säger trots allt hans belöning och då kan han få leka en stund.

När vi var på isen i söndags så körde jag kontakt o sen fick han bollen och jag brydde mig inte mer.Då vart det inte så kul så han kom efter några minuter och då bytte vi mot godis.Sen slängde jag iväg den igen o då kom han direkt.

  

Han ville busa med Ebba ikväll oxå men Ebba tyckte nog att de kunde brottas men inte för stökiga lekar.

Ziggy gjorde allt han kunde för att hon skulle tycka att han var kul.Stundtals så fattade han att det var ok att brottas....men hoppa jämfota är så kul   

Imorgon bär det av till Fyllingarum o Ingela igen.Det ska bli så kul.

  Lite härliga bilder så vi längtar ännu mer till sommaren.Jag saknar dig Leo!

Det här var Leos favoritsyssla.Han gick inte gärna upp i varv mer än om vi skulle bada.Då kunde han tom stå o skälla för att vi skulle gå i eller kasta något som han kunde hämta.

Gud så mysig o trevlig han var vår prins:Flottartjärns Atlantic Flyer Leo      Här ser man inte mycket vem som hamnat under men det är Katja som Ziggy tycker så mycket om.Om 1½ vecka så får de ses igen för då ska vi lämna över Ziggy som ska vara hos henne i tre veckor.

Katja är en mycket duktig hundinstruktör så jag ska skriva en lista på moment som ska vara klara när vi kommer hem från Thailand   

Här sitter vi o väntar på att få komma in på akuten för att kolla Katjas knä.Ziggy ser medlidande ut eller      

En fin höstbild på Leo.

Nu är det dags att sova så ha nu en bra onsdag alla där ute.Det ska jag ha!!     

Ovido - Quiz & Flashcards