Alla inlägg under april 2011

Av Yvonne - 18 april 2011 20:45

I påsk är jag mest ensam eftersom Roger jobbar.Så om det är någon som har lust att träna ihop så hör av er.Vi vill..............  

Jag tänkte lägga fokus på kontakt.Ställande under gång   

Rutan .....   

Men vi kan även lägga spår eller något annat kul.Så hör gärna av er.

Krammisar från oss

Av Yvonne - 18 april 2011 20:15

Hej hopp i sommarvärmen!

I helgen har det varit party.Det var kul   

I fredags åkte jag med jobbet till Stockholm.Vi var på *Golden Hits *

Det kan jag rekommendera.Det var mycket god mat o bra underhållning o mycket dans.

På lördagen kom Roger upp.Vi gick på stan i det fina vädret.Det var mysigt.

På kvällen var vi på teater *Riktiga män* men Tommy Körberg , Johan Rehborg och Johan Ulvesson.

Ulvesson o Rehborg är ju sanslösa.Herregud vad roliga de är.Mascaran var bara historia efteråt.

Ziggy var hemma med Maria (Rogers dotter)Tack snälla för hjälpen.  

Måndagen gick åt till trädgården.Ogräs ska rensas bort o löven ska krattas bort.

Det blir så fint.

Nu är det en kort arbetsvecka o en lång ledighet efter det....skönt.


Av Yvonne - 10 april 2011 17:45

I lördags var det aussieträff i Katrineholm.Det var himla kul att se andra aussie in action.

Vi körde spår o uppletande på fm.Malin la ett skapligt långt spår till lillgrisen.Det var klurigt men han kämpade på och kom till slutet.

Sen körde vi uppletande och det gick kanon.Efter lunch var det lydnad på planen vid bruksa.Ojoj inget fungerade.Då vart man ju nervös inför tävlingsdebuten på söndan.

Ziggys halvbror Kingston var med.Det är så kul att träffa släkten.Kingston var lik Ziggy.De är båda lika mamma skuggan och verkar lika i sättet oxå.

Jag hoppas vi får träffa dom snart igen.Tyvärr bor de i Sollentuna så det är ju en bit men vad sjutton vi får väl mötas någonstans på vägen.

I söndags var det då dags för tävlingsdebuten.Vi var 15 i klass 1 och vi drog start 8.

Så här blev slutresultatet:

Platsläggning: 10

Tandvisning:  10

Linförighet:    8,5 (jag klantade till det lite för jag inte hörde vad tl sa)

Läggande:      10

Inkallning:      9

Ställande:       9,5

Apportering:   9

Hopp:             9

Helhet:           9

Totalt:        185,5 och en 3 placering

Hanna / Roxy 197 poäng och 1:a placering

Carro / Melker 195 poäng och 2:a placering

Jag är så glad o stolt över Ziggys jobb på plan.Han var jätterduktig.

Det är så kul att få vara med i detta glada gäng som hejar på o stötar varandra.

Jag vill GRATULERA ALLA IDAG TILL TOPPENFINA RUNDOR.

Förresten Adelia-jag ska nog anmäla mig till tranås.Nu har man ju fått blodad tand.

Kram alla o tack för allt stöd

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards