Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Kurskväll

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling

Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela.

Det var skitkul.

Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med.

Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fortsätta med leksak i rutan.Både när han ser att jag lägger ut o när någon annan gör det för att testa att han förstått.

Sen körde vi fjärren.Han gjorde kanonfina uppsitt o även ligg.Nu ska jag vara noga att ibland stå nära o sen flytta en liten bit, så får vi se vad han gör.

Eftersom han är snabb i både sättande o läggande så ska jag oxå kräva det för att det ska bli belöning.

När vi fikat (bland alla mygg   )åkte de andra hem.Vi hade manfall idag så vi var bara tre.

Ingela o jag gick ner o körde lite till.Vi tittade på hoppet.Jag måste ha ganska högt för att få honom att jobba sig över o inte slarva.Han hamnar gärna lite för mycket åt höger....(hm Ingela såg hur jag belönat)nu blir det leksak över huvudet för att få honom långt fram o rakt.

Vi tittade även på apporteringen.Jag måste träna mycket gripande med leksak som belöning.Det tror jag ska funka.

Jag ska även ha apporten mot ett staket eller vägg för att han ska sakta ner o gripa bättre.Om han inte gör det så blir det   in i väggen eller staketet.

Han har blivit mycket bättre på att stanna hos mig när de andra kastar leksaker.Det är skönt.

Än finns det hopp   

Torsd är Rogers sista arbetspass innan sem så när han kommer hem på torsd-kväll då väntar en kall gin/tonic på honom.

Jag är ledig på fred för då bär det av till Jönköping för att fira blivande sonhustrun   som tar sin examen.

Hon är så duktig o har kämpat sig igenom de här 4 åren galant.På måndag börjar hon sitt heltidsjobb.Det är inte dåligt gjort.....härligt Malin.

På söndag ska vi till Söderköpings BK för att vara med på KM.Jag ska köra en sista KL1 med plutten (även om Linda tycker det är fusk   )

Ni får alla ha en skön helg så hörs vi....

 
 
Linda (& Inez)

Linda (& Inez)

9 juni 2011 15:17

Hihi, ja lite fusk tycker jag nog det är... men jag skulle kanske anmält jag oxå?! Man blev lite sugen på att tävla när vi satt och pratade igår! Tack för den goda pajen!

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne

9 juni 2011 15:58

Varsågod.Det är klart du skulle anmält dig.
Fegis.....hihi
Kram

 
Ingen bild

Malin

9 juni 2011 19:55

Söt du är svärmor :) Ses imon så ska du få en bamse kram :)

 
Ingela

Ingela

9 juni 2011 23:50

Haha Lidna är ett busfrö! Haha Tack för god paj! och ett bra pass kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 7 juni 2011 22:15


Tänk vad svårt det är när en livskamrat ska bort.Vi vet att den dan kommer men ändå känns det sååå svårt. Det är ju vårt ansvar att se till att de inte lider.Det är inte lätt men ett måste. Om man haft en hund som alltid gjort allt för en och var...

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards