Alla inlägg den 31 december 2009

Av Yvonne - 31 december 2009 10:13

Nu har det gått ett år till.Det har varit spännande med en ny familjemedlem.Han är så duktig och trevlig.Han vill helst ha all uppmärksamhet.

I förrgår var Maria / Olle och Bella och vi på en långpromenad runt Ågelsjön.det var så fantastiskt.Vädret var underbart och mycket trevligt sällskap.

Man var tvungen att sig upp mellan två berg alltså i en bergskreva och det var jobbigt o otäckt.Maren var täckt av is.Det fanns ett rep som man kunde använda som hjälp o tack o lov fick jag låna Olles dobbar annars hade jag inte tagit mig upp.

Så här såg det ut när Roger o Ziggy tog sig upp.

  

Sen kommer jag ojoj det var jobbigt ....  

 

men gud så vackert när man kom upp.Det var värt all möda...

   

Nu måste jag göra mig klar för en långpromenad men jag fortsätter i em.

Det kommer lite bilder från julafton....  tex denna:

    

Här är Daniel o malin som just öppnat en julklapp.Det är så mysigt att ha barnen här.

  Här är Maria o pierre i full gång med julklapps öppnande.

  

Ziggy fick en gosehund som han gillar att leka o busa med.

Tyvärr blev det inga bra kort på Marcus / Elin o Lollo men jag ska lägga in lite andra bilder på dem.

Nyår var mysig med plankstek tillsammans med Roger.

Maria o Olle och Bella kom hit o firade in tolvslaget tillsammans med oss.

Ziggy  o jag varit på promenad med Susanne o Ozzy det var så skönt och hundarna busade hela tiden.Det vart ett tråkigt  och otäckt avslut för när vi var på väg hem så kopplade vi dem för vi går förbi ett hus med 2 schäfrar .Vi ville inte att våra hundar skulle springa upp dit.Helt plötsligt kommer schäfer hanen rusande ut och ner på vägen o kastar sig på Ziggy.Han attackerar honom flera gånger.Nu gick det bra tack o lov.Han fick inga skador vad jag sett o jag hoppas inte han bär med sig det här så han reagerar negativt på andra hundar.Det tråkiga är att det tydligen hänt flera gånger innan.Det är inte klokt att man har sina hundar lösa när de beter sig så här.

Vi får se vad detta slutar med.

Nu är det dags att göra lite varma mackor tills Roger kommer hem.

Innan jag stänger ner kommer här en bild på Ziggy på en promenad i höstas.Om mna sätter sig på sandlådor ,stenar eller stubbar så kan man ju få en godis.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards