Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Vårkänslor

Av Yvonne - 11 april 2010 15:50

Hej

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här.Jag ska försöka bättra mig.

Vad har vi gjort?? Jobbat o tränat.

Vi tränar mycket i skogen att Ziggy inte ska dra efter några spår o dyligt.

Vi har hittat en liten pip som troligtvis suttit i något gosedjur.När vi blåser i den så vänder han nästan i luften....  

Vi har varit i skogen med Susanne o Ozzy några gånger den här veckan.Det har varit kul.Vi la ett spår en dag men det måste jag göra på något annat sätt.Ziggy är så motiverad så det går så in i helsike i skogen.Matte är inte lika snabb o vig så hon åker bara med.

Jag får nog testa med hårda spår på tex asfalt o se om farten går ner.

Nästa helg är det dags för kursen vi går.Då ska vi testa på specialsök.Det ska bli kul.

Jag ska börja utbilda mig till allmän lydnadsintruktör ochså inom SBK.

De tbörjar på torsd på Norrköpings BK.På lördag em ska jag vara med på ett MH det ingår i utb.Det ska bli så kul.

Förra hlegen hade vi kalas här hemma.Vi var 16 personer och Ziggy skötte sig exemplariskt.Han var lugn o fin.Jag trodde det skulle bli bekymmer för det är inte så lätt med så mycket människor runt honom.

Han hälsade på alla och sen gick han o la sig.Skönt att han klarar sånt.

Vi ska börja träna in hopp ordentligt för Roger har snickrat ihop ett hopphinder.

Det blev jättefint.  

I veckan ska vi åka till distriktveterinärerna och ta sprutor.Det sska nog gå bra.

  

Tänk vad tiden går.Snart fyller plutten 1år.Ibland tycker man att det är så styriga men tänk vad mycket de lärt sig på ett år.

Nu måste jag nog sluta för jag har en som pockar på uppmärksamhet.Han undrar om man verkligen ska behöva svälta ihjäl.Det är dags för eftermiddags målet så man växer o blir stor o stark o vinner leksakerna av Bella.  

 
 
Malin

Malin

13 april 2010 14:01

Hej Svärmor..knäpp du är som skriver att du är hemsk...stämmer inte alls ju :)
Tack för berömmet :)

Daniel ska börja på Öbergs Vent teknik eller nåt liknande. Det är en lärlingstjänst. Förhoppningsvis så börjar han på Måndag men det är bara om Huskvarna godkänner en snabb uppsägning.

Kram på er alla :)

http://malletistallet.blogg.se

 
Elin

Elin

13 april 2010 18:51

Svar: Hej! Ja det var väldigt gott:) Med mig är allt bra, jag har praktik nu på ett korttidsboende och det är jätte kul! De är så snälla och jag lär mig mycket. Sture mår bara fint, han är extra kelig nu när jag bor själv. Han har ju blivit kastrerad nu med.
Hur är allt med er? Marcus visade videon på ziggy, så duktig han är:) Hälsa Roger! Ha det bra! Kram Elin

http://mynotesforyou.blogg.se

 
Malin

Malin

16 april 2010 14:08

Hej :)

Hälsa att Roger får säga upp sitt Djurgårdssupport och välja HV istället.

Ikväll ska jag laga tre rätters middag till Daniel, han fick fria händer att bestämma meny :P
Han ger ju mig ett restaurang besök och en biljett till Big Comedy som kommer till staden i Maj, ska bli skojigt.
Tänk att för nästan exakt ett år sedan så satt vi vid erat middagsbord och förlovade oss :)
Helt sjukt.

Ha det bra och hälsa de tu.
Kramis

http://malletistallet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards