Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Kul helg ska det bli!

Av Yvonne - 13 maj 2010 21:15

Hej

När jag sitter o skriver det här är jag lite ledsen.Min prins klarade inte skotten på testet till FM.

Han var så himla duktig när vi kom dit o de hämtade honom och band upp honom en halv timme tillsammans med en Riesen hane som bara stod och skällde.

Dessutom small det en del i skogen men han satt och tittade vid första skottet.När andra skottet kom så ställde han sig upp lite stressad men efter en stund lade han sig ner.

Sen fick jag hämta honom och gå bort där vi skulle testa att gå en patrullstig och han skulle markera både människa och ljud.Det gick galant .Han markerade så tydligt man bara kan.

Sen skulle vi leka o kampa.Först han och jag och sen en av testledarna.Det var inga problem.Han kämpade på som sjutton.

Sen kom första skottet och då tyckte han inte det var kul.Han sprang bort en bit och kom sen tillbaka men ville inte leka.

Då small det en gång till och då tyckte han att vi skulle åka hem.

De tyckte annars att han var så trevlig och duktig.De tyckte att jag skulle träna mer skott-träning och sen komma tillbaka och testa igen.

Det kommer jag nog att göra.Det var bara synd för en kompis med sin schäfer är godkända och ska gå utbildningen så det hade varit kul.

Man blir så himla besviken precis då men det är ju inget att göra åt.

Nästa gång stoppar vi fetvadd i öronen både han och jag   

Till något roligare.Nu i helgen kommer en av mina bästa vänner från Jönköping.Det är inte utan att man saknar några av dem ibland,.

Lina kommer med sina två godingar :

Det här är Alfred en goding på 3år.

Ebba 11år......lilla gumman.Hon var Leos favorit....faktiskt hans tjej.

Vi ska ut i skogen o träna.På lördag blir det ev Bruksan för att kolla lite på tävlingarna.Fia ska tävla(en av mina vänner i klubben)LYCKA TILL FIA::::

På söndag bär det av till KAtrineholm.Då är det utställning.Det ska bli spännande.

Dessutom kommer uppfödaren Lotta dit och en del av Ziggys syskon.Det ska bli himla kul o träffa dom.

Jag ska försöka skärpa till mig och ta med kameran så ni får lite bilder här i slutet på helgen.

Ziggy och jag håller på att träna ställande under gång och även träna stadga.Det är bra att ha framöver.

Lina har säkert tips på hur ställandet ska bli bättre.

Kram alla o håll tummarna på söndag.

 
 
Pia

Pia

14 maj 2010 18:58

Vilken snygging du har!Det är verkligen roligt att höra av så många solskenare som möjligt,tycker jag ! Lycka till med skott träningen oxå.
MVH Pia&Aragon

http://aragonbrorsanochjag.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

15 maj 2010 11:25

Hej ! Vad tråkigt jag förstår att du och matte är lite ledsna. Det är allt lite läskigt....Men nästa gång fixar du det, det vet jag :) och bommul tyckte jag var en bra ide...Vi ses i morgon i katrineholm :)... Vilka fina kompisar du har. Ha en bra dag / Rossi & Maria

http://rossi.bloggplatsen.se

 
Thina o Tudde

Thina o Tudde

21 maj 2010 07:49

Äsh det finns andra saker man kan göra med sin hund. Tråkigt är det dock. Vet själv hur det är då Bella är berörd o Tudde fick en 4 på skott på MHt han som aldrig reagerat förut. Ska dock ändå testa att starta på jakt prov med Bella då skotten där bara verkar tagga henne. Hoppas allt annart är bra med Ziggy o dej med förstås. O du mot nya mål..... Kram

http://hotnshamless.se

 
Maja

Maja

23 maj 2010 21:34

Hej! Vad trist det är när man blir besviken :( Men kämpa på och kanske blir det bättre efter lite övning? (Fast Ziggy är smart - vapen är för tusan livsfarliga grejer!)
Grattis till ert fina utställningsresultat!

http://www.majaonemi.bloggplatsen.se

 
Ingela

Ingela

28 maj 2010 14:32

Här hittar jag en klubbkompis! Vilket gulligt frö du har!!! Kanske syns vi i kväll.
Ingela

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards