Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Första viltspåret är lagt.

Av Yvonne - 10 augusti 2010 22:15

Tjena

Nu är semestern slut för denna gången.Det har varit skönt. Mycket sol o bad.

Vi har varit en sväng o åkt Österlen.Himmel så vackert det är där.

Vi har även varit en sväng på Öland tillsammans med Rogers jobbarkompis med familj.

Ziggy har sköt sig mycket bra.Det har blivit en del träning.

Vi har skott tränat ett par gånger men det tycker han inte är så roligt.Han drar inte iväg men svansen hänger rakt ner och leka är det inte tal om.

Så det blir mer av den träningen för han ska MH testas om en månad och jag tycker det skulle vara kul om han klarade skotten någorlunda iallafall.

Jag vet inte hur det funkar.Om han får tävla i Bruks om man avstått skotten.

Är det någon som vet?

Vi ska fortsätta träna mer sök.Det är himla kul.Enda nackdelen är att man måste vara så många (typ minst 4) varje gång.Det tar upp emot 4 timmar.Inkl lite fika   

I helgen var vi i Jönköping hos kompisar.Vi körde lydnad och efter det gick vi vårt första viltspår.Det gick kanonbra.Han var så stolt när han fick bära hem älgklöven.Så det är något vi ska fortsätta med.

Solgerd var snäll och gav oss några klövar.Både rådjur o älg.Nu ska vi bara skaffa blod och sen är det bara att köra.

Det känns som att han börjar vara redo för första lydnadstävlingen.

Vi ska ner till klubben i morgon för det är tävlingar och då tänkte jag träna lite på planen bredvid för att se om han fixat det.

Nu är det bara 3 veckor kvar tills aussie lägret.Det ska bli så himla kul.

Synd att det inte är fler från kullen som ska åka.Det hade varit kul.


Vi hörs snart igen och jag kommer att lägga in lite mer bilder snart.

Ha det gött"""

 
 
Malin

Malin

19 augusti 2010 22:15

Ledsen o göra dig ledsen kära svärmor! "Hjärtformen" var inte Daniels verk utan ren slump att den låg så men det var menat för oss förstås :)
Däremot gav han mig en jättegullig lappp härom morgonen där han gav en liten kärleksförklaring till mig :)

http://malletistallet.blogg.se

 
Matilda

Matilda

21 augusti 2010 22:24

Hej!
Sist jag var inne här och kikade var Ziggy liten valpis! Vad han har växt :D Hur gammal är han nu? :-)
Det var ju en toppen debut på lydnadstävlingen!
Ha det bra

Kram Kram
Matilda & Tipsa

http://matildaochtipsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards