Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Ny kurs o vi är alldeles snurriga :)

Av Yvonne - 3 november 2010 22:00

Hej Hopp

Nu har Ziggy o jag börjat en kurs hos Ingela.Det är jätteroligt och hon är så duktig med att ha tips o ideér på hur man ska lösa det mesta vad gäller hundträning.

Vi var där igår o vi vart alldeles snurriga.Det blev mycket både för honom o framförallt för mig.

Det är inte så lätt att hålla ordning på koppel , godis , leksak och hur man belönar o hur man går.....ja ni hör ju.

Dessutom vill Ziggy fram till allt o alla.Han testar mitt humör emellanåt...

Han är ju en riktig slyngel just nu så ibland är han nära att säljas.....nä då så illa är det inte.

Jag blir så imponerad när jag ser de andra som gått kurs där ett tag,Alla hundar är så fokuserade o glada på sina förare.Det är kul att se.

Vi ska nog få ordning på oss oxå.

I söndags var Sara o jag nere i Söderköping o tränade.De var duktiga alla hundarna.

I morgon kväll ska Maria o Bella gå en promenad tillsammans med oss.Sen ska de följa med oss hem så Bella får göra ett specialsök i köket hemma hos oss.

På fredag kommer Lollo till oss det ska bli kul för det var så längesen.Svärmor o svärfar kommer o äter lite o umgås en stund oxå.

På lördag ska Gunilla o jag o hundarna gå en promenad i Söderköping.Det behöver Ziggy för tyvärr är man alldeles för lite i stan.

Nu är det dags för snarklådan men vi ses snart igen.....jag lovar   


 
 
julia

julia

4 november 2010 21:39

vad roligt med nya kurser o nya mål / möjligheter :) o roligt med alla promenader o miljöträning i stan! vad ska hon ska för något i ert kök? (specialsök)

kram

http://ajax.bloggplatsen.se

 
Ingela

Ingela

5 november 2010 19:22

Det kommer gå jättebra för er! Tänk vad du redan fått bort på en vecka, med så små, enkla och SNÄLLA medel. Ni har redan så fina moment.

Kram

http://www.ostanvindens.se

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

8 november 2010 11:02

Haha, ja det är mycket nytt i början men vi har ju redan sett STORA förändringar/förbättringar :)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards