Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Saknar mina vänner.........

Av Yvonne - 9 januari 2011 20:00

Nu är julen över.

Vi firade nyår hos Anders o Eva.Det var jättekul.Det blev både god mat o dryck.Evas goda kalkon (inte sprängs anka   ) var så god......

Vi gick en fackelpromenad på kvällen o det var mysigt. De bor på landet och där brukar det aldrig smälla så hundarna fick följa med.Tyvärr var det några som smällde en bil bort så Ziggy tyckte det var jobbigt.Jäkla skit med dessa smällare.

Vi spelade tv-spel en stund på kvällen.Ett golfspel som var så kul.

Nu har jag haft en lång pratstund med Solgerd i Jönköping.Jag saknar dig så...

Vi hade så himla kul förr när vi tränade vovvsingarna ihop o när vi åkte på Tollarspecialen.Då var vi alltid där hela veckan.Så mycket mat o dricka o kortspel blev det.....

Vi var med i en Hundklubb som heter Attila som idag har blivit en brukshundsklubb.

Titta gärna in på deras hemsida : http://www.hkattila.nu/

Det var så trevligt där och vi kände oss alla såååå välkomna.

När vi hade typ städdagar eller andra aktiviteter för att underhålla vår stuga så var vi många på plats....varför jo för att vi hade så himla kul ihop.

Vi var ett väl sammansvetsat gäng som hjälpte o stöttade varandra.

Det saknar jag.

Ni ska veta att det är inte så lätt att skaffa ett nytt umgänge när man kommit upp lite i ålder.....med betoning på lite..  

Nog om det.Träning med Ziggy...ja det är lite segt.

Jag har lite svårt att hitta lusten.Det är egentligen dumt för när man väl är ute o tränar så är det kul men ibland får man vara lite lat.

Vi har kört en del fritt följ och ingångar när vi är ute på promenad.Men han är ju inne i en jobbig ålder nu så vi har en del jobb med att få honom att uppföra sig.De är inte alltid så lätt.

Snart börjar kurserna hos Ingela o det är bra för vi behöver nog det   

Nu är det bara 5 veckor kvar tills det bär av till Thailand.Sorry om jag tjatar men det ska bli så himla skönt.

Nu får ni ha det o peppa mig gärna om ni har lust.Om det är någon som har lust att träna ihop så skrik till.

Krammisar från oss

 
 
Ingela

Ingela

13 januari 2011 09:37

Vad härligt ni had det nyår!!
Jag förstår du saknar dina gamla hundvänner! Nu har du hittat ett gäng nya som du ska bilda flock emd! hihi

Kram

http://www.ostanvindens.se

Yvonne

13 januari 2011 10:13

Ja det är jag så glad för.Det är både roligare o lättare att träna ihop med härliga människor som er.

 
Jessica och Xavi

Jessica och Xavi

16 januari 2011 20:52

Hej! Blir lite nyfiken på vart du bodde när du var medlem i Attila? Vi bor ju i skillingaryd och tränar på Attila. :)
Mvh
Jessica och Xavi

http://xavi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anki,siri,vilda

19 januari 2011 18:34

Hej Yvonne. Guud vad härligt att få åka till värmen. Fattde det som om att Catja skulle ha Ziggy. Kanon. Han lär väl vara färdigtränad när du kommer hem. Hon älskade ju Ziggy. Hälsa henne så jättemycket när du träffar henne. Åkernog inte på Aussieläger i år. Jag och Eva-lena ska på bruksläger i Ystad i sommar. Pussa snyggingen från mig och ha det så himla bra. Kram Anki

 
Malinalin

Malinalin

22 januari 2011 11:46

Hej kära svärmor!

Tack för att du inte skrattar åt mig i alla fall :)
Jag tror också att jag klarar denna kurs. Klarade jag att skriva ett examensarbete så klarar jag nog allt :P

Allt bra annars? Ni måste väl längta ihjäl er till de varmare breddgraderna i detta nu kan jag tro :P

Kram till er!

http://malinshuvudbryerier.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards