Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Trevlig kväll med grannarna

Av Yvonne - 27 januari 2011 21:45

Denna veckan har det inte hänt så mycket som man kanske vill.Det har mest varit jobb,äta o sova.

Jag skulle varit på kurs i onsdags med det blev inte så av olika anledningar.Nåja det får vi ta igen.

I kväll har Maria o Olle (grannarna) varit hos oss o fikat o pratat.Det var jättemysigt.Det är härligt när man har så härliga grannar.De hade Bella med sig till Ziggys förtjusning.När de kom fick han ligga o vänta i köket tills han fick lov att gå o hälsa.Han försökte gå upp några gånger o pep o var ledsen men matte är stenhård   

Han var duktig tycker jag.Det är inte så lätt att hålla sig lugn när snyggingen kommer.

Ziggy o Bella:

        

Redan så här liten tyckte Ziggy om Bella.Iallafall hennes ben var goda att tugga på och Bella är ju en snäll o givmild hund som gärna delar med sig av sina ben   

När Roger var ute o gick med honom på dan så tappade Roger sitt halkskydd o skickade Ziggy för att leta.Gulleplutten hittade det o ville först leka med det för det var ju faktiskt han som hittat det men husse ville ha det o då fick han det.  

I helgen blir det lugnt.Vi får se om det ev kan bli bio o kanske en bit mat ute någonstans.

Det går ju en del bra filmer som skulle vara kul o se.

Det blir nog Let´s Dance och lite mys oxå   

Ha det så bra så länge alla där ute...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards