Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Jag är så nöjd

Av Yvonne - 2 februari 2011 22:00

Ytterligare en kurskväll till ända och jag är så nöjd med Ziggy.Jag tycker han skötte sig bra ikväll.

Vi började med uppvärmning och sen körde vi två o två.Jag körde tillsammans med Lena o Ebba.Vi kommenderade varandra i linförighet , läggande under gång , inkallning och ställande under gång.

I linförigheten tycker jag att han har börjat förstå var han ska vara.Jag har tränat en del hemma i köket med position eftersom han gärna hamnar för långt fram.Det går bättre nu tycker jag så det är bara att kämpa på.I språngmarschen tappar han lite oxå men det beror nog på att jag inte tränat det så mycket mer än att han inte ska hoppa o studsa.Det gör han inte längre så nu kan vi träna på att hålla kvar kontakten även där.

Läggandet under gång fungerar bra.Det är bara att fortsätta träna på snabba läggande.

Inkallningen är inga problem.Farten kan man ju alltid förbättra.   

Ställandet fick vi göra några gånger för han blev lite störd och klarade inte det då.

Jag måste träna mig själv på hur jag ska gå vid linförigheten,Speciellt i svängarna.

Det är inte honom det beror på när han tappar i svängarna utan jag som går som en kratta (eller hur Ingela)

Ebba är ju som alltid en duktig o stabil hund.Ikväll var hon lite ofokuserad men det beror nog som Lena sa på att det varit mycket sista veckan så hon är nog trött i huvudet plus ett kommande löp.

Kom igen Lena o kämpa på.Vi har alla våra perioder då vi kan vara trötta o sega.

Nu är det platsliggningen vi måste träna oxå.Hoppas det snart blir lite torrare o varmare underlag   

Vi behöver köra det med lite mer störning.Han är ganska duktig på det men man vill ju vara ganska säker på det för det är så himla tråkigt om man inte får det att funka.

Vi fikade ju så klart o löste alla världsproblem.Det är vi duktiga på.

Ziggy gjorde något race efter andras bollar o apportbockar men han kom även till mig några gånger o lämnade bollen mot godis så jag måste vara nöjd för det framsteget.

Jag är så nöjd med plutten idag   

  

Nu är det dags att sova så man orkar med morgondagen.

Till er i kursen håll koll på om (fansen fänger)ni vet vad jag menar

Ha det gott!

 
 
julia

julia

4 februari 2011 14:47

Vad roligt att läsa om er träning, och kul att det går så bra i lydnaden !
Fungerar Ziggy bra med andra hundar ? (med tanke på att du frågade om Ajax )

kram

http://ajax.bloggplatsen.se

Yvonne

4 februari 2011 15:25

Jo men ibland får han ryck o ska kasta sig fram o skälla.Jag tror att hn är lite osäker.
Men ju mer han får vara med ju tryggare blir han.

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

4 februari 2011 22:34

Härligt med en bra träning :)
Kram

http://flattar.wordpress.com

 
Ingela

Ingela

14 februari 2011 21:09

Ha nu en underbart skön resa!!!!
Kramen

http://www.ostanvindens.se

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

15 februari 2011 10:36

Hoppas ni får en härlig resa, det är ni värda!!! >3
Kram

http://flattar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards