Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Tävlings debut :)

Av Yvonne - 10 april 2011 17:45

I lördags var det aussieträff i Katrineholm.Det var himla kul att se andra aussie in action.

Vi körde spår o uppletande på fm.Malin la ett skapligt långt spår till lillgrisen.Det var klurigt men han kämpade på och kom till slutet.

Sen körde vi uppletande och det gick kanon.Efter lunch var det lydnad på planen vid bruksa.Ojoj inget fungerade.Då vart man ju nervös inför tävlingsdebuten på söndan.

Ziggys halvbror Kingston var med.Det är så kul att träffa släkten.Kingston var lik Ziggy.De är båda lika mamma skuggan och verkar lika i sättet oxå.

Jag hoppas vi får träffa dom snart igen.Tyvärr bor de i Sollentuna så det är ju en bit men vad sjutton vi får väl mötas någonstans på vägen.

I söndags var det då dags för tävlingsdebuten.Vi var 15 i klass 1 och vi drog start 8.

Så här blev slutresultatet:

Platsläggning: 10

Tandvisning:  10

Linförighet:    8,5 (jag klantade till det lite för jag inte hörde vad tl sa)

Läggande:      10

Inkallning:      9

Ställande:       9,5

Apportering:   9

Hopp:             9

Helhet:           9

Totalt:        185,5 och en 3 placering

Hanna / Roxy 197 poäng och 1:a placering

Carro / Melker 195 poäng och 2:a placering

Jag är så glad o stolt över Ziggys jobb på plan.Han var jätterduktig.

Det är så kul att få vara med i detta glada gäng som hejar på o stötar varandra.

Jag vill GRATULERA ALLA IDAG TILL TOPPENFINA RUNDOR.

Förresten Adelia-jag ska nog anmäla mig till tranås.Nu har man ju fått blodad tand.

Kram alla o tack för allt stöd

 
 
julia

julia

11 april 2011 13:22

Åh vad roligt, vi hade såå gärna velat vara med på Aussie träffen .. :)
o grattis till lydnaden vad duktiga ni är :D

http://ajax.bloggplatsen.se

Yvonne

11 april 2011 13:50

Hej Julia
Tack så jättemycket.Ja det var riktigt roligt både tävlingen o träffen.
Ziggy o Kingston var så lika.
Hoppas du kan vara med nästa gång.När ska ni ut på tävling ?
Ha det gott !

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

11 april 2011 16:35

Ett stort GRATTIS till din och Ziggys debut på lydnadsplan.......HURRA!

http://goldenhits.blogg.se

Yvonne

12 april 2011 07:54

Tack så jättemycket.Nu är det bara att köra vidare och se hur det går nästa gång.
Min lille prins fick bada i sjön när vi kom hem o han blev inte olycklig för det.
Kram

 
Ingen bild

Lorna

11 april 2011 21:41

Vilken kanon tävling ni gjorde !! Grattis igen och skönt att se att det är flera som blir gråtfärdiga av lycka :) Kram

Yvonne

12 april 2011 07:53

Tack snälla du.Ja det är ju ett av mina problem.Det är inte alltid så kul att stå där o lipa.Men vad f...n det är som det är.
Vad glad jag blev när jag såg att du skrivit här.
Kram på er alla!

 
Ingen bild

Catja Paulsson

12 april 2011 03:16

Men vilka fina poäng!! GRATTIS till er båda och BRA jobbat!
Du ser vad 3 veckor i Stenslanda gjorde för Ziggy *blink*
Kramar till båda!

Yvonne

12 april 2011 07:52

Tack så jättemycket.Ja det gör susen.
Han kommer snart igen inför klass 2 :)
Kram

 
adelia

adelia

12 april 2011 08:37

hej Yvonne!
Visste inte att du hade en blogg,kul att du kikade in hos mig..Tack för kommentaren.
Ni var verkligen fina ni med på plan och så duktiga,Han var verkligen pigg..Det såg fint ut helt enkelt..Och det gick ju bra med så fina poäng o pall plats..Det klart du ska anmäla till Tranås...!Visst får man blodad tand..Sen är det som allt annat det går upp o ner men det är bara att träna vidare och tycka att det är kul...kram ses snart:)

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Yvonne

12 april 2011 08:39

Jo han är pigg och tycker allt är så kul.Det är ju lättare när de är så lätta att motivera.
Ja de är ju som vi.Vissa dagar piggare än andra.
Kram på dig!

 
Ingen bild

Dizzy!

12 april 2011 12:44

Grattis morsan! Jag hade KNAPPT gjort det bättre själv;)

Go Z(t)iggy Go!

Yvonne

12 april 2011 12:47

Tack plutten!
Nä precis du är ju duktig på att träna hund :)

 
Ingen bild

Solgerd i Beth

12 april 2011 16:36

Vilken prestation...... ett jätte GRATTIS till dig och Ziggy
Kram Solgerd

Yvonne

12 april 2011 18:37

Tack så jättemycket.Ja det var så roligt o jag är så stolt över mitt gullefjun

 
lena,millie,ebba

lena,millie,ebba

12 april 2011 19:45

JÄTTEGRATTIS !!!!! Vilken debut ni fick, kanonbra jobbat !!!!! Förstår att det gav blodad tand ;o)
Kram

http://www.goldentjejenmillie.se

Yvonne

13 april 2011 08:14

Tack så jättemycket.Ja det var verkligen kul.
Jag är så nöjd med hans sätt att jobba.
Kram

 
Ingela

Ingela

13 april 2011 02:39

stort grattis ännu en gång! En superfin runda verkligen!!!! kram

http://www.ostanvindens.se

Yvonne

13 april 2011 08:13

Jag är så nöjd.Nu är det bara att komma ner på jorden o träna vidare.
Jag har ska till Tranås den 21 maj för förhoppningsvis ett till 1:a pris.
Kram!

 
Ingen bild

Danne

13 april 2011 16:35

Grattis på dig!!
Ni är så duktiga så...Till skillnad från andra som aldrig skriver några kommentarer i folks bloggar...FY SKÄMS!! (Undertecknad inkluderad)...
Puss å Kram!!

 
Ingen bild

Anna

14 april 2011 14:05

Hej och Grattis!
Vi,(Kingstons brorsa)Casper och jag hade också tänkt åka på Aussie-träffen men jag blev tyvärr sjuk. Hade varit så roligt att få träffa er och alla andra där!! Hoppas vi kan ses en annan gång

Mvh Anna & Casper
http://www.aussiencasper.blogspot.com/

Yvonne

19 april 2011 07:40

Synd att du blev sjuk.Det är ju alltid kul att träffa släkten.
Men det blir väl fler tillfälle.

 
Johanna

Johanna

14 april 2011 19:00

Ibland är världen bra liten :). Grattis till eran mycket lyckade debut!

http://www.jareback.com

Yvonne

19 april 2011 07:40

Hej
Ja visst är det konstigt.Hoppas vi ses snart.

Yvonne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards