Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Nu är första tävlingen gjord.....:)

Av Yvonne - 19 augusti 2010 22:30

Ja så är det igår var det premiär i LK 1.När vi anlände till klubben Maria o jag o vovvsingarna så var det nästan så jag bestämde mig för att inte tävla.

Nerverna sattes i dallring  

Det var så mycket folk.Hela parkeringen var knöckafull.....

Men jag tog mig i kragen o tänkte att hur dum får man vara.Det är en träningstävling.Om det är någon gång man ska testa var man står så är det väl då.

Vi var 15 startande.Vi drog startnr 4.Det var nog ett turnummer.

Han var så himla duktig.Jag var rädd att han inte skulle kunna fokusera trots alla störningar.

Det var Agility på planen bredv.Där var det massor med folk o fyrbentingar.

Men som de säger man ska lita på sin hund.

Vi fick ihop 165 poäng och en andra placering.

Platsläggning:8,5  (nosade lite,ville inte sätta sig upp när jag kom tillbaka)

Tandvisning: 10

Linförighet: 7,5  ( han släpade lite ibland men framförallt är han alldeles för långt fram)

Läggande: 7  (dk vid sättandet , något sakta läggande)

Inkallning: 9,5 (trampar lite när han sitter kvar)

Ställande: 8 ( hamnar lite för långt fram på trp-sträckorna)

Apportering: 7 (villeta apporten innan kommando , jag höll apporten för högt.

Hopp: 8,5 ( hoppar på mig vid ingången efter hopp ) dk vid ingången

Helhet: 9 ( får ej bita i koppel eller leka med koner , jag ska jobba med att hålla ihop honom och akt-passivitet

Jag är så nöjd.Det här med att bita i kopplet jobbar vi med hela tiden och det är mycket bättre men det låter inte så kul när han drar o sliter o morrar av frustation när vi inget gör.

Vi tränar mycket passivitet så det går mycket bättre.

Jag måste berömma domaren Ingela som skriver mycket kommentarer (i protokollet)  vilket är  bra för då vet man ju vad man ska jobba med.

Nu är det ju snart dags för lägret så den här tävlingen var extra bra för nu vet jag vad jag ska fokusera mycket på.Position o på/av knappen.

I helgen är det marknad i stan så jag funderar på att åka in o miljöträna.


Nähä nu får ni ha det så hörs vi snart igen.


 
 
Maria

Maria

20 augusti 2010 21:36

Hej!
Vad duktiga ni är!!!
Det där var ju super bra resultat.Jag förstod väl att ni skulle klara det där gallant :) Ha det så bra på lägret.

http://rossi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lotta

21 augusti 2010 20:50

GRATTIS!
Det är väll det enda man kan säga:)
Lycka till nästa gång och ha det så bra på lägret.
En stolt uppfödare och en stolt mamma Skugga.

 
Maja

Maja

27 augusti 2010 00:06

Grattis!!! Så duktiga ni är!!!
Klappa Ziggy lite extra nu :)

http://www.majaonemi.bloggplatsen.se

 
Shaia

Shaia

20 september 2010 15:55

Grattis vad roligt, ni är ju jätte duktiga :)

http://www.shaia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards