Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Yvonne - 8 mars 2010 21:30

Det var ett tag sedan jag skrev något här.Vad har hänt.....förra veckan flöt fram ungefär som vanligt.

Jobb och promenader om vartannat.I fredags kom Eva och Anders (kompisar från Jkpg) och hälsade på.Olle (grannen med hund) och Bella kom ochså.Vi åt en bit och gick sedan ner till Gårdeby skola på pubafton.Det var trevligt.

I lördags när vi vaknat o piggnat till    åkte vi till Taberg till syrran o hennes man.Det var himla kul o träffa dom.Vi satt och tittade på bilder från deras resa till Vietnam/Malaysia.Det är inte utan att man blir sugen på att resa.

Ziggy tyckte det var lattjo att gå promenader på lite andra platser än hemma.

Ikväll har jag varit på hundklubben för inskrivning till vårens kurser.Det kom en del folk.

Jag kommer att vara med och hålla i en allmänlydnads kurs.Det ska bli så kul.

Det vart en ganska stor grupp på 15 hundar.

Nu längtar vi till våren så träningen kan komma igång ordentligt.

Vad gäller träning nu så är det ju inte så lätt.Vi kör inkallning som vanligt.Ibland funkar det men ibland belönar sig Ziggy själv på avstånd så det får vi jobba med.

På torsdag ska Ziggy o jag börja en lydnadskurs hos Monica.Det ska bli så kul.

Jag är så sugen att komma igång men snön sätter ju fortfarande stopp för en hel del.

Men nu skiner solen och himlen är blå.Det är så skönt.


Ovido - Quiz & Flashcards