Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Yvonne - 11 mars 2010 21:45

Nu har vi varit på vår första lydnadskurs.Det var så himla kul.Ziggy var så duktig.

Vi har 7 ekipage.Alla var så duktiga.Ziggy var yngst.Alla de andra var vuxna.Så han blev smått tokig när han fick se alla som han trodde skulle busa med honom.

Men ack vad han bedrog sig,vi skulle träna.Det var kul tyckte han för matte hade en massa godis och leksaker.Vi tränade kontakt , inkallnig i tunnel.Vi fick alla leka med våra hundar.Det är ju inte så svårt när man har en sån som Ziggy som tycker att alla leksaker är roliga.

Vi pratade och tränade oxå en del på klickerträning.Vi fick en läxa till nästa gång.Då ska alla med hjälp av klicker träna in att puta omkull en pet-flaska.

Eftersom jag kört en del med klicker så fick jag visa med Ziggy lite hur det går till väga.

Shit det tog typ 2 min så gick han fram o gjorde det han skulle.Så eftersom det gick så lätt så ska jag lära honom att på kommando *ska vi flytta* så ska han ställa sig i en kartong med alla fyra tassarna.Jag ska börja träna ikväll   

Vi får se hur det går.

Han har även en tendens att springa iväg med leksaker och belöna sig själv.Så det måste jag träna så att han kommer tillbaka till mig och leker.

Innan vi ska börja träna ikväll så ska vi gå ner till Maria o Olle för att få smaka på lite Spanska delikatesser som Maria köpte med sig hem från Barcelona.Det ska bli så trevligt   (det kanske även blir ett glas vin)

Imorgon ska Monica(kursledaren) och jag gå en promenad och träna lite med vovvsingarna.Sen på kvällen kommer Systerdottern med familj.De sover över för att på söndagmorgon åka in till ishallen där deras lille son Kevin ska spela cup.

Så det blir att åka dit och titta en sväng.Förhoppningsvis får man ha hund med sig.Det vore en bra miljöträning för Ziggy.

Jag har fått nyss om en föreläsning med Åsa Klint om *Relation med sin hund)

Den är i ABF lokalen i Krokek den 24/3 kl 19.00 till ett pris av 50:- som icke medlem.Det låter intressant.

Nu har en till av Ziggys syskon skaffat blogg   Nellie det ska bli så kul att följa henne oxå.

Den 16-17 maj är det utställning i Katrineholm.Det skulle vara kul om så många som möjligt kunde komma dit.

Dels kan vi alla ställa ut var för sig och även om Lotta vill i uppfödargrupp.Alla skulle ju falla för våra godingar.  

Nähä nu är det dags för   leka fågelskådare...........nä skojar sova.

Natti


Ovido - Quiz & Flashcards