Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Veckan som gått

Av Yvonne - 9 december 2010 21:15

Tjabba

Nu ska jag försöka komma ihåg vad jag gjort.....minnet är ju ganska fullt.

Undrar om man kan skaffa en extern h-disk för hjärnan så man kan rensa ut en del ibland men som man ändå vill ha tillgängligt rätt som det är .

När man åker hemifrån 07.00 o kommer hem 16.30 mån-fred o sen äter man o sen hundpromenad då hinner man inte så mycket mer.

Ojoj nu har jag gnällt av mig.Det har naturligtvis varit en del ljuspunkter o även mörka punkter under denna tiden.

Vi börjar med de mörka:

Jag har varit på ett möte där vi tyvärr inte var många.Jag funderar på varför det är så få som kommer o hur man ska få folk att komma.

Man har ju ingen möjlighet att få fram sina åsikter om man inte är på plats.I och för sig så tog jag upp en sak men varför ska man gå i försvar istället för att vara glad att det kommer upp o sen fundera på vad man ska göra åt saken.

Det räcker ju faktiskt med att 1 person har något negativt att komma med så måste man lyssna o vara tacksam att det kommer fram o sen fundera o diskuttera vad gör vi åt saken.

Nu känns det som att istället för att prata med mig om det så pratar man om mig.

Nåja nu till det positiva:

Jag har världens mysigaste gulligaste hund även om han är billig ibland   

Förra veckan var jag i församlingshemmet i Gårdeby.Akleja hade träff för att få oss att få lite julinspiration.De är så duktiga.Vi tar lotter oxå med vinster från det hon gjort.Tro det eller ej JAG VANN....och det gjorde Maria o Susanne oxå.

Jag fick välja o valde en adventsljusstake som var så fin.

Det kommer kort på den.

Jag har varit på kurs hos Ingela med.Det är så kul.Jag var trött när Lena o jag satte oss i bilen men det räcker med att träffa Ingela så får man en kick o vips är man igång på lydnadsplan.

Nu ska här tränas på kontakt med mycket störning.Ingela gick alldeles intill Ziggy o Viska sprang runt men Ziggy var faktiskt ganska duktig ändå när vi körde kontakt.Herregud det kan inte vara lätt o bara fokusera på mig när en snygging som Viska är runt omkring en   

Jag ska även börja med vittringsapporteringen.Har fått tips hur jag ska börja.

Som jag tänker så kommer nog Ziggy att flisa sönder pinnen men det trodde Lena med Millies o Ebba med men de gjorde inte det så vi får se.

Nästa onsdag ska vi ha julfest i lydnadsgruppen det ska bli kul.Vi ska köra race....jag kommer att sno era klappar   

Ni vet inte hur jag är när djävulen flyger i mig....

Ikväll har jag varit på klubben o tränat lite kontakt.Det gick bra men var alldeles för kallt.Jag var där i 2 timmar o sen kände jag inte mina lillfingrar.

Så det bar av hemåt o sen la sig Ziggy i mitt knä o sov.Gud så varmt o skönt det blev.För säkerhets skull så vaknar han till ibland o tittar upp på mig o pussar mig.

Han tänker nog att det är bäst att ge henne en puss ibland så hon inte tröttnar.

Nog om det nu är det nusse dags....

Ha det nu o tänk på en sak....

Om någon kritiserar så lyssna , tänk o fundera på vad du kan göra så det blir bättre.

Krammisar från oss i Gårdeby


 
 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

10 december 2010 22:26

Jag blir sååå himla glad när jag läser att er träning går framåt!!! Härligt!!!
Kramar

http://flattar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards