Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Mysig helg

Av Yvonne - 12 december 2010 21:30

Nu är en mysig helg till ända.Vi har haft en härlig helg då Lollo varit o hälsat på fred-lörd.

Fredagskvällen blev det  god mat / gott vin o idolfinalen.Det var bra att Jay vann tycker jag.

Han är så kanon när han kör sitt race med rock...han var bra när han gjorde Elvis *In the ghetto* oxå.Kolla in här:

http://www.youtube.com/watch?v=SUXOsaEmUN4

På lördagen blev det en tur med Ziggy upp i skogen vid Klacktorp.Det var så fint väder.Han bara älskar snön.Grannens Ebba har lärt honom leta efter sork så nu är han nästan lika mycket under snön som över.

När vi kom hem så fixade vi till kransarna till dörrarna på framsidan.Det blev så fint.

Vi fick lite granris över men då har jag ju en man som är finurlig så han gjorde några solfjädrar av resten som han satte upp på garagedörrarna o en på var sida av köksfönstret.Det blev jättefint.

På eftermiddagen gick vi en sväng med Maria , Olle o Henrik.Det var en härlig promenad.Ibland önskar jag att man hade hälften av energin som hundarna har.

De springer o leker precis hela tiden när vi är ute.

På kvällen vart det god mat igen o slappa framför tv:n.

Söndag fm gick vi en promenad som vanligt och sen på em var Lena o jag med alla vovvsingar ute en promenad.Det var kallt men Ebba o Ziggy står ju knappt aldrig på alla 4 så de fryser inte.Men Millies springer lite före oss och sen står o väntar in oss o då blir det kallt för hennes små fossingar.

Funderar på om det skulle vara aktuellt med några kängor till Millies..   

På em fick vi ett ryck o drog in till stan för en sväng på Ö&B

Det är kul att gå där o kolla.Jag köpte även in julklappar till onsdagens julkalas med lydnadsgruppen vi går i.

På kvällen vart det som vanligt Tv.Wallanders nya avsnitt.

Nu är det dags för en ny vecka.Men nu har man ju en del kul att se fram emot.

Julfesten på onsd o jul då alla våra ungdomar kommer.Det är kul o träffa dom.

Nu är det nattisdags   natt natt



 
 
Ingela

Ingela

13 december 2010 15:32

Han gör de bara så jäkla bra!!!! Där får Elvis hålla i sig! Härligt att du uppdaterar!!!
Tack för värmande ord i mn blogg! Kramar

http://www.ostanvindens.se

Yvonne

13 december 2010 15:40

Det känns bara bra att tala om vad man tycker.Du är duktig / rolig.......
passa dig för att bo på hotell för där vet man aldrig vad eller vem som dyker upp

 
julia

julia

13 december 2010 20:42

Vad roligt att läsa lite vad ni har för er och om träningen, vi gjorde nyss ett träningsschema för imorgon kväll :)
ha det bra i mörkret ! kram

http://ajax.bloggplatsen.se

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

14 december 2010 20:27

Jag vill se kort på kransarna o solfjädrarna :)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Yvonne

15 december 2010 07:45

Ja det ska komma bara jag kommer till skott.
Krammisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards