Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Hemma i kalla Sverige igen

Av Yvonne - 13 mars 2011 19:15

Hej alla vänner!

Nu är vi hemma igen efter 3 underbara veckor i Thailand.Vi har haft det så mysigt o skönt.Det har varit ren avkoppling.

Jag lovade att blogga någon gång när vi var där men så blev det inte.

Det har varit runt 30 gr på morgonen o 28-30 i havet.Så då förstår ni att det varit skönt.

Ziggy har haft det jättebra oxå.Han var trött när han kom hem för han har haft en stor flock att hålla reda på så han har haft fullt upp.Katja som haft honom saknar honom.(Hon kallar honom för pälsbollen)

Hennes whipet (vippe) saknar honom oxå.Han var lite rädd för Ziggy i början men när han insåg att det där var ju en kul prick då började de leka.

De hade springtävling emellan sig kan man säga....

Idag har vi varit på kurs hos Monika.Ziggy fick applåder för han är så duktig.

Han är så taggad när vi tränar.Han tycker det är kul.Han är väldigt rolig att träna men man får vara väldigt lugn så han inte blir övertänd.

Vi tränade kontakt .Det stod en grupp människor som vi gick rakt igenom gruppen.Lite släpper han för att kolla vad det är för några som står där sen tar han upp kontakten igen.

Vi körde även en del med musmatta.Jag körde inkallning med ställande.Det gick bra så nu är det bara att fortsätta med det.

På onsdag är det äntligen dags att åka till Ingela på kurs.Det ska bli så kul för niu har vi missat så många gånger.

Vi ska tävla i Valdemarsvik den 10 april så det är dags att ta taq i träningen ordentligt nu.

Sent ska den late vakna....heter det ju.

Nu är det dags för Solsidan o sen sova.

Jag ska lägga in några bilder från Thailand snart så ha tålamod o vänta.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards