Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Yvonne - 31 mars 2011 20:10

Ikväll har Ziggy o jag varit ute en sväng i ruskvädret.Fy fabian det kom ner typ snöblandat regn.Kan inte våren vara här nu.

Vi hade i vilket fall roligt i skogen.Vi gick inte långt utan var i skogen o körde uppletande.det gick riktigt bra o han tycker det är så kul.När matte blir så himla glad då han lyckas så blir han alldeles galen.

Vi tränade även läggande o ställande.....  det gick så bra.I den skogen är det mossa på backen så då är det inga bekymmer för fröken Ziggy.

När vi gick  hem så testade vi läggande på asfalten   men nej blöt o kallt o hårt tyckte ziggy.Han tittade på mig ungefär som att lägg dig själv får du se.

Ok jag fick hjälpa honom med godis o då la han sig (inte snabbt men ändå ett läggande)

När vi kom hem lagade jag fisken o sen körde vi lite position och läggande i köket.Då blev det bra igen   

Nu blir det en whiskey o ishockey.......

Här kommer en bild på en glad Janne från Luleå (vänner från Thailandsresan)

Hoppas han är lika glad efter hockeymatchen ikväll.

 

Ha det så bra så hörs vi

Av Yvonne - 31 mars 2011 20:07

Det här blev dagens middag.Jag kan rekommendera det för det är så himla gott.

Jag häller på lite grädde ochså för att få lite sås.

Häll grädden på sidan av fisken inte över bröd röran för då blir den mjuk.


Fisk med frasigt täcke

 


\begin{tabularx}{\linewidth}{lX}600 g & färsk torsk eller djupfryst fisk (torsk......tomater\\& salt och peppar\\& riven ost (till garneringen)\\\end{tabularx}

Sätt ugnen på 225°. Skölj hastigt de färska fiskfiléerna och skär dem i bitar. Fryst fisk tinas något och skärs i cirka 2 cm tjocka skivor. Lägg fisken på ett stort ugnssäkert fat, salta och droppa på citronsaften. Täck över fisken med aluminiumfolie och ugnskoka i 12-15 minuter. Smält under tiden fettet, krydda det med vitlök eller dragon. Rör ner smulat vitt bröd, persilja och riven ost. Skär tomaterna i halvor. Tag ut fiskfatet ur ugnen, för ihop fisken till en bred sträng mitt på fatet. Fördela brödblandningen över fisken. Lägg tomathalvorna vid sidan och strö över lite riven ost. Gratinera i mitt en av ugnen cirka 15 minuter i 225° tills gratängen fått fin färg.

 Smaklig måltid

Av Yvonne - 31 mars 2011 20:07

Det här blev dagens middag.Jag kan rekommendera det för det är så himla gott.

Jag häller på lite grädde ochså för att få lite sås.

Häll grädden på sidan av fisken inte över bröd röran för då blir den mjuk.


Fisk med frasigt täcke

 


\begin{tabularx}{\linewidth}{lX}600 g & färsk torsk eller djupfryst fisk (torsk......tomater\\& salt och peppar\\& riven ost (till garneringen)\\\end{tabularx}

Sätt ugnen på 225°. Skölj hastigt de färska fiskfiléerna och skär dem i bitar. Fryst fisk tinas något och skärs i cirka 2 cm tjocka skivor. Lägg fisken på ett stort ugnssäkert fat, salta och droppa på citronsaften. Täck över fisken med aluminiumfolie och ugnskoka i 12-15 minuter. Smält under tiden fettet, krydda det med vitlök eller dragon. Rör ner smulat vitt bröd, persilja och riven ost. Skär tomaterna i halvor. Tag ut fiskfatet ur ugnen, för ihop fisken till en bred sträng mitt på fatet. Fördela brödblandningen över fisken. Lägg tomathalvorna vid sidan och strö över lite riven ost. Gratinera i mitt en av ugnen cirka 15 minuter i 225° tills gratängen fått fin färg.

 Smaklig måltid

Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards