Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Mycket träning nu :)

Av Yvonne - 22 mars 2011 20:00

I måndags åkte Roger till Stockholm.Så nu är man gräsänka i två dagar   

Ziggy var med mig på jobbet månd-tisd.Efter jobbet i måndags kom Maria o Bella till stan så vi passade på att ta en stadspromenad.Det gör vi tydligen alldeles för sällan.Ziggy blir alldeles yr   av allt som vi människor tycker är naturligt som tex:cyklister , bilar , bussar för att inte tala om spårvagnar.Han blir inte rädd men har fullt upp med att hålla reda på alla runtomkring.

Idag åkte vi till gropen efter jobbet och körde lite träning.Vi fortsätter tragla på position i fotgående och jag kan väl säga att det går sådär.Fasen vad svårt det är att få honom att gå lite längre bak.Han hamnar alldeles för långt fram.Det är synd för annars är han så duktig.

Vi körde även uppsitt efter ställande och läggande.Han vill flytta ut rumpan så han hamnar snett.

Sedan åkte vi hem o åt lite för att sedan gå och möta husse   

Vi tog rundan genom gropen och sedan stora vägen tills husse kom.Det blev en skön promenad.

Det var ju skymning när vi gick så rådjur i liknande skuttade runt....kul tycker Ziggy.Man kan ju springa efter dom........matte blir   galen när jag gör det.

När jag kom tillbaka ville inte matte prata med mig så jag gick bakom henne resten av promenaden   

När vi kom hem blev vi vänner igen.Det är skönt   

Matte o husse tittade på *Gynekologen i Askim* de är alldeles galna i den serien.

Imorgon bär det av till Ringarum för kurs.Kul , kul.....

Sorry fröken ... glömde bort att vi även tränat stadga i apporteringen så nu hoppar vi det fungerar.

Kram alla så hörs vi snart igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards