Direktlänk till inlägg 13 september 2010

MH.........

Av Yvonne - 13 september 2010 21:30

  Tjenis

I lördags var vi och gjorde MH:et.Ziggy hjärtat var så duktig.Han fixade allt utom skotten som jag valde att hoppa över.

Han tyckte skrammlet var otäckt så nu får det tränas på höga o överraskande ljud.  För att inte lille plutten ska dra iväg.

Han vart rädd för skramlet men gick fram o undersökte med hjälp o stöd från oss.

Spökena     var läskiga men inte förrän de var väldigt nära.Han bara satt o tittade ända tills de nästan var framme där de vänder sig om.Då tysnade han och bestämde sig för att kolla vad det var för typer......jiha människor o det gillar jag.

Ni får gå in på SKK Hunddata senare o se resultatet.

Några av hans syskon var där oxå o de var med duktiga.

Det är så himla kul o träffa de andra syskonen för att se olikheterna.

Idag har vi varit på klubben o tränat ihop med 2 kompisar.

Det funkade efter en stund.I början kunde inte Ziggy förstå varför inte han fick springa o leka med de andras bollar utan bara vara med matte.Efter en stund var han mer fokuserad på mig.

Vi tränade inkallning där vi satte alla 3 hundarna jämte varandra o kallade in en i taget.

Det vart lite mycket för kompisarna så de drog iväg o lekte .Tro det eller ej men Ziggy satt kvar o tittade på mig.Min lille solstråle. 

Oj glömde berätta att vi var i stan i söndags på avslutning av en kurs vi gått.Vi testade på Rallylydnad.Det var kul men det var något i gräset som nästan alla hundarna reagerade på.Ziggy ville varken sitta eller ligga så numera är han omdöpt till Fjollan

Ikväll är det dags för tävlingslydnads kurs o det ska bli så kul. 

Vi hörs framåt veckan

 
 
julia

julia

14 september 2010 18:16

Vad roligt att det gick så bra för er på mht, lite avundsjuk att vi inte kunde vara med !
kram

http://ajax.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

15 september 2010 09:02

Varför vet du och min syster om det men inte jag! Nyfiken så jag håller på o spricka..du har en sån finurlig son som inte viker sig en tum! :)

http://malletistallet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 21 juli 2011 18:08

Plocka gullingar är vad jag o Ziggy gör denna tiden på året.Han tycker det är kul att springa o busa.Han förstår inte varför han måste lägga sig o vänta när matte plockar upp de fina kantarellerna. Annars då ? Jo jag har jour på jobbet i 3 veckor v...

Av Yvonne - 14 juli 2011 11:14


Nu var det längesen.Som någon sa:har du inte koden till bloggen    Hihi jo men det har varit så mycket annat. Jag har haft besök av en vän från Jönköping.Vi har haft så mysigt.Vi har varit på stan o gått o strosat.En kväll var vi på teater *delad...

Av Yvonne - 21 juni 2011 10:19

Nu är vi iväg med husvagnen i Oskarshamn.Vi jar hittat en fin camping som heter Gunnarsö .Det är en naturcamping.Den ligger alldeles intill havet.det är så vackert.Idag åkte Roger och spelade golf.O vad tänker jag med,inte huvudet iallafall.Jag tänkt...

Av Yvonne - 12 juni 2011 16:30

I helgen har vi varit i Jönköping för att fira Malin.Hon har tagit sin examen med bravur. HURRA för Malin. Lycka till med jobbet nu på måndag.Det kommer säkert gå bra och barnen kommer bara att älska dig. Festen hölls i Stugan vid Åsasjön utanf...

Av Yvonne - 8 juni 2011 22:30

Tjingeling Nu har jag varit på kurs igen hos Ingela Plingela. Det var skitkul. Vi fick först 10 minuter var där vi själva fick välja vilka moment vi ville ha hjälp med. Jag började med rutan.Han springer snabbt o ganska rakt ut , men måste fo...

Ovido - Quiz & Flashcards