Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Yvonne - 4 maj 2011 21:45

Ikväll har vi varit på kurs igen.Jag är så stolt över min gulleplutt.

Han skötte sig väldigt bra.

Han var lite för taggad i början så då fick han jobba lite med näsan för att tagga ner.Sen var det bättre.

Vi körde linförighet två o två.Ingmarie (tror jag hon heter)gick bakom oss och kommenderade.Han var jätteduktig.Han hamnar fortfarande lite för långt fram men jag kör på med lite knep jag fått av Ingela.

Jag har fått tips av Ingela på hur jag ska träna svängar så att han inte hamnar för långt fram.

Sedan körde vi länkning av : linförighet , apport , ställande och hoppet.Vi skulle själva tänka ut vilken ordning vi skulle ta dem i för att det skulle passa just vår hund.

Nu är det så att det var ganska blöt på plan o jag har en fröken Ziggy.

Så utan att bråka med honom när han inte vill ligga så gjorde vi det på andra sätt eller flyttade oss till torrare platser.

Jag testade även en del på LK2 hoppet.Tack Ingela för alla tips.Du är en klippa.

När vi åkte hem Lena o jag bestämde vi att vi ska åka o träna i Linköping i helgen.Det är så nyttigt för min lille osäkre plutt.Ju mer han får vara med om 

så kommer han att  känna att jag är hans trygghet.

Nu är det dags att inta bingen men vi hörs snart igen

Ovido - Quiz & Flashcards