Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Yvonne - 15 maj 2011 19:45

I lördags kopplade vi på husvagnen och drog iväg till Växjö till sonen för att lämna lite grejer som han haft hos oss.

Sen åkte vi vidare till Attila Brukshundsklubb.När vi ställt upp vagnen gick jag ut på planen för att träna lite med Ziggy.Då var 3 vänner där o tränade.Vad roligt det var att träffa dom.

Ziggy var jätteduktig.Han fokuserade på mig och gjorde kanon ifrån sig.

På lördag morgonen var det invasion på klubben av Drevrar.Det hade blivit dubbelbokat.

Så drever klubben skulle ha utställning och det skulle vara lydnadstävlingar i KL1 och KL2.

Det var mycket som störde men Ziggy skötte sig kanon.

När det var dags för lottning så fick vi start nr 3.(Alla goda ting är 3)

Vi blev inkallade på plan.Nr 1 ställde upp men sen kom ingen tvåa.Vi väntade men till slut fick jag gå in o ställa upp och sen nr 4.

När vi ställt upp då kom tvåan.En (malle)som gick på bakbenen och var helt j...a rabbiat.

Han gjorde såna utfall.Han skulle som ni förstår ligga jämte Ziggy.Till slut ställde hon upp och han var fortfarande lika galen.Jag var på väg att hoppa av o gå därifrån.

Då sa domaren till henne att hon fick gå av planen.Ziggy vart jätteorolig.

Han låg bra men såg orolig ut men han reste sig inte.

När vi skulle värma upp var han väldigt låg och ville inte ligga utan ställde sig bakom mig.

Det kändes inte bra kan jag säga.Men det var vår tur.

Vi gick in o körde igenom programmet.

Han var så duktig om man tänker på omständigheterna innan så gjorde han ett kanonjobb.

Poängen:

Platsläggning:       10    

Tandvisning:         10

Linförighet:           8       (långsam språngmarch)

Läggande:             9      (långsam transport)

Inkallning:            9,5     (hoppar på föraren)

Ställande:            8,5     (långsamt tempo,ngt steg)

Apportering:        10

Hopp över hinder: 9        (sen start- han satt kvar efter mitt kommando o tittade på

                                      några som satt bredvid plan men sen utan 

                                     fler kommando hoppade han)

Helhetsintryck:      9

Totalt: 181 poäng och en delad 2:a placering

Jag är så stolt över hur han genomförde tävlingen.Att vi fick nerdrag på långsamt tempo berodde på att han inte var med mig vid uppvärmningen så jag gick medvetet lite långsammare än vanligt.(rätt eller fel vet jag inte men han klarade ju alla moment.)

Kram alla (foto kommer)                    

Ovido - Quiz & Flashcards