Alla inlägg under mars 2011

Av Yvonne - 20 mars 2011 11:33

Nu känns det som om våren är på väg.Så underbart väder.

I fredagskväll gick Maria o jag en sväng med hundarna.De var så duktiga.Sedan följde jag med Maria hem och åt en mycket god paj o gott vin.Det var mycket trevligt.

I går var vi ute och tränade inkallning med ställande och det går sådär men det är bara att kämpa på.

Vi tränade på platsläggning oxå o det gick jättebra.De låg i 6 min o Ziggy låg alldeles still o för det mesta fokuserad på mig.

Idag har det blivit en koppelpromenad än så länge.

Här får ni se lite bilder från paradiset.

  Den här moppen tog oss runt i 3 veckor.Föraren måste ha hjälm men inte passagerarna.Ibland var hela familjen på typ 5-6 personer   Så här glad är man när man får vara i värmen   Jag beställde en ananasdrink till mitt hjärta men de hade ingen ananas just då så jag bad den göra någon annan fruktdrink.Man tager vad man haver sa kajsa vargHär är munkarna hos grannen och välsignar deras hus .De håller i en sk spöktråd som ska driva ut alla onda andar.

                                                  

                                                  

                                                  

                                                  

                     

Vi var och åt Rogers 50-års middag på en fin restaurang som heter Classic Forrest.Här ser ni toaletterna.     En glad Vonsan i värmen o glada vänners lag           Svarta svanar ser man inte varje dag men de fanns här   Här står hela gänget o matar jättefiskarna.Det var någon typ av Garp  

Vår strand.......man kan känna värmen.....  

  Ett tips:om man vill bli solbränd mellan tårna så använd tandpetare :)   50-åringen på vägen till de fina toaletterna       Vår granne Geco   Tassen vårt surrogat för Ziggy.Tassen kom varje morgon o åt frukost hos oss   Kims Restaurang....vårt lunchställe   Pannkaksmannen på stranden...pannkakor med banan i (mellanmål)nu förstår jag var kilona kommit ifrån  

Av Yvonne - 16 mars 2011 21:30

Idag har vi varit på kurs hos fröken Ingela.Planen vi brukar vara på var isbeklädd så det fick bli fotbollsplanen vid skolan i Ringarum.

Det var jättebra med kanonbelysning.

Vi körde programträning.Det är så bra.Jag körde först tillsammans med ? (Evelina)Sorry men minnet är kort så jag tror namnet är rätt.

Hon kommenderade mig genom hela klass 1.Det var så kul o Ziggy var jätteduktig.

Vi måste träna mer på höger / vänstersvängar.Han hamnar fortfarande lite för långt fram o då blir ju framförallt vänster svängar jobbiga.

Läggande under gång gick bra.Det enda där är att när jag kommer tillbaka så när han ska sätta sig upp slänger han ut rumpan o hamnar snett.

Likadant vid ställandet.När jag kommer tillbaka o ger kommandot sitt så sätter han sig snett.

Vad tror ni det beror på? Ja inte honom utan mig.När jag tränat in det så har jag vänt mig ytterst lite mot honom o nu när jag kör tävlingsmässigt så står jag rak o då hamnar han snett.

Det är ju fasiken att man inte kan lära sig gå   

Inkallningen funkar bra.Apporteringen luktar han på apportbocken för jag håller den alldeles för nära framför näsan.Inte så konstigt som fröken Ingela säger att han nosar.Så nu vet jag hur jag ska träna det......ojojoj vad mycket det blev att träna på.  Han har en tendens att rulla över på skinkorna oxå i platsläggningen så där har vi ytterligare en grej att träna på.....

Men i det stora hela är jag så nöjd med Ziggy.Han uppförde sig o var duktig.Han sprang iväg o snodde bollen för Karro en gång men vad fasiken livet leker ju.

Jag fick köra igenom programmet en gång till med Karro.Tack gulliga Karro o Evelina för hjälpen.

Nu har vi fått en del läxor så det är bara hem o kämpa på......  

Vi ska på träningstävling snart .Det blir spännande att se hur vi ligger till när det är lite mer på allvar.

Den 10 april är det skarpt läge.Då kör vi tävling i Viken..........gud så kul eller hur Ingela.


Av Yvonne - 13 mars 2011 19:15

Hej alla vänner!

Nu är vi hemma igen efter 3 underbara veckor i Thailand.Vi har haft det så mysigt o skönt.Det har varit ren avkoppling.

Jag lovade att blogga någon gång när vi var där men så blev det inte.

Det har varit runt 30 gr på morgonen o 28-30 i havet.Så då förstår ni att det varit skönt.

Ziggy har haft det jättebra oxå.Han var trött när han kom hem för han har haft en stor flock att hålla reda på så han har haft fullt upp.Katja som haft honom saknar honom.(Hon kallar honom för pälsbollen)

Hennes whipet (vippe) saknar honom oxå.Han var lite rädd för Ziggy i början men när han insåg att det där var ju en kul prick då började de leka.

De hade springtävling emellan sig kan man säga....

Idag har vi varit på kurs hos Monika.Ziggy fick applåder för han är så duktig.

Han är så taggad när vi tränar.Han tycker det är kul.Han är väldigt rolig att träna men man får vara väldigt lugn så han inte blir övertänd.

Vi tränade kontakt .Det stod en grupp människor som vi gick rakt igenom gruppen.Lite släpper han för att kolla vad det är för några som står där sen tar han upp kontakten igen.

Vi körde även en del med musmatta.Jag körde inkallning med ställande.Det gick bra så nu är det bara att fortsätta med det.

På onsdag är det äntligen dags att åka till Ingela på kurs.Det ska bli så kul för niu har vi missat så många gånger.

Vi ska tävla i Valdemarsvik den 10 april så det är dags att ta taq i träningen ordentligt nu.

Sent ska den late vakna....heter det ju.

Nu är det dags för Solsidan o sen sova.

Jag ska lägga in några bilder från Thailand snart så ha tålamod o vänta.


Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards