Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Yvonne - 8 februari 2010 20:54

Igår bar det av på en promenad med Monica och hennes schäfer Texas.Det var så kul.Jag ville testa och se hur Ziggy reagerade på en schäfer efter att han blev påhoppad av en sådan.Men han tyckte bara det var kul så det är skönt.Texas är en vuxen hane som tycker att Ziggy ska veta sin plats och det är inte alltid som Ziggy fattar det   

      

Visst är det kul att springa efter snöbollar.Fast det är inte så himla lätt att hitta dom bland allt det anra vita.

    

Så här kunde det se ut när Texas sa till Ziggy att hålla sig lite på avständ.När han sen nästa stund ville leka.Jaa de är roliga de små liven och inte alltid så lätta att förstå och läsa av.det är tur att de är bättre än vi på att tyda signaler från varandra.

Vi avslutade promenaden med en platsläggning.Oj vilka stjärnor vi har.De var så duktiga.

  

Vad kul det är med en blogg.Genom den har jag fått kontakt med 2 av Ziggys bröder.

Detta är Rossi.Han är en Blue Merle Hane.Han bor i Nora.


Detta är Ajax.Han är en Red Merle hane som bor i Tyresö.

  

Det ska bli så kul att följa dom båda två.Det skulle vara så kul att träffa dom och se om de är lika i sättet.

Vi får väl se när det kan bli aktuellt.

Idag efter jobbet så åkte jag till Jennie för en rygg/nackmassage.Herregud så skönt det var.Du är guld värd Jennie.

nu ska jag kolla en stund till på hockeyn på tv.Det är ju kul att höra när hv71 krossar Djurgården.  

Roger stackarn har åkt till jobbet.fy fabian för att jobba natt.Men i och för sig så är det nästan natt när jag går upp.Imorgon ska jag ha Ziggy med mig till jobbet så då ringer kl 05.00   för att hinna med en timmes promenad innan vi åker.

Så det är väl snart dags.Kram på er alla....





Presentation


Här är jag som är huvudpersonen på den här sidan.
Jagär en Aussie.
Jag kommer från Solskenets Kennel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

GÄSTBOK

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundkompisar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards